Bo Stern
Vi vil gerne på det kraftigste klage over en uacceptabel oplevelse i går ved et bestilt syn kl. 11.00 ved Industrivej 14 i Ribe. Bilen passerede uden anmærkninger, eneste kommentar fra den stedlige service tekniker var, at vi skulle bremse mere for at undgå rust.
Da jeg går hen mod bilen som efter synet er parkeret udenfor, kan jeg se at den ene baglygte er tændt, i venstre side. Da jeg tager sikkerhedssele på, får jeg pludselig en fejl meddelelse som vi ALDRIG har set før i bilens levetid (fra ny): "Funktionsfejl - Positionslys Bag".
Kører tilbage og foreholder fejlen for teknikeren, som fuldstændig afskriver sig kendskab eller ansvar. Jeg må så køre bilen op til bil forhandleren NextMobility, som normalt udfører service på bilen. De medgiver mig, at det er ekstremt usandsynligt at fejlen arbitrært skulle opstå UMIDDELBART EFTER at bilen er blevet erklæret fejlfri a APPLUS.
Nu skal vi så vente på at værkstedet får tilsendt en reserve del fra Esbjerg. Hvis den ikke ankommer på mandag, er vores Juleferie i risiko zonen. Vi har heller ikke bilen denne weekend. Dette efter at have betalt næsten 500 kr. for et regulært syn, som ikke afstedkom anmærkninger.
En meget ringe oplevelse, er vel ikke en underdrivelse i dette tilfælde. Eller skulle vi bare sluge det uden at gøre indsigelser?
★★★★★